Avui hem anat a preparar la terra i a marcar els bancals. Hem passat el rasclet i hem tret pedres grosses, plàstics, i material no orgànic que hem anat trobant.
Volem saber la qualitat de la terra. A ull nu sembla bastant argilosa, però per veure bé la proporció entre argila, llims, graves i arenes hem fet una prova: hem barrejat terra de diferents parts de l'hort, traient les pedres més grosses i l'hem mesclat amb aigua en un pot. Després d'estar en repòs tota la nit el resultat és el següent:
Com sospitàvem aquesta terra te un alt percentatge d'argila. Un dels avantatges és que manté millor la humitat, cosa que amb la calor que fa a Lleida, les plantes ho agrairan. Els principals inconvenients són el pulgó i el "mal de coll", que és quan les tiges, per l'humitat, es pudreixen.
Per millorar la terra hi posarem substrat i ho barrejarem abans de tirar-hi el compost.

Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada