Llevar-se un diumenge, esmorzar bé i anar a l'hort és una sensació nova que m'agrada. És diferent que anar-hi al tard: el sol fa poc que ha sortit, la llum és diferent, els insectes que hi ronden són uns altres...
Avui ens hem arromangat bé i hi hem fet molta feina, sobretot de neteja i de remoure la terra per preparar les noves plantacions. Hem tret la sindriera i la melonera, algunes plantes de flor que s'havien mort... També hem netejat de grama quasi totes les eres. Una feinada!
Pel que fa a la nova plantació, allí on vam fer l'adob verd hi hem fet maduixes, carxofes, cols, bròquils, cols de Bruseles (que m'encanten) escaroles i alguns enciams nés.
Aquesta és la nova imatge
Aquest és un nou projecte familiar. Hem llogat un hort urbà a la ciutat de Lleida i el treballarem entre el meu marit i els nostres dos fills. En aquest blog hi deixarem la nostra experiència tot sovint. Esperem que us agradi!
diumenge, 31 d’agost del 2014
dijous, 28 d’agost del 2014
dimarts, 12 d’agost del 2014
Els vigilants de l'hort ens sorprenen
Des que hem arribat de vacances hem tingut una mica de feina a arreglar l'hort: hem hagut de lluitar contra algunes plagues com la cendrosa, el mildiu i el pugó; hem segat i remenat l'adob verd; hem collit moltíssims tomàquets, carabassons i aubergínies. Amb tot hem anat fent conserva o hem cuinat plats que tenim al congelador.
Explico tot això perquè ens hem descuidat una mica dels girasols, dels nostres 12 vigilants de l'hort que ara ni giren al sol, ni miren a sol ixent: miren cap a terra! com si estiguéssin apenedits de vés a saber quina bestiesa... Quina sorpresa (i alleugerament) quan vaig veure que el motiu del cap cot no era sinò que estan plens de pipes delicioses.
Mireu, mireu...
Els tallarem i els deixarem assecar i gaudirem de llargues tardes menjant pipes mentre mirem pel·lícules. Ens espera un estiu ben entretingut!!
Explico tot això perquè ens hem descuidat una mica dels girasols, dels nostres 12 vigilants de l'hort que ara ni giren al sol, ni miren a sol ixent: miren cap a terra! com si estiguéssin apenedits de vés a saber quina bestiesa... Quina sorpresa (i alleugerament) quan vaig veure que el motiu del cap cot no era sinò que estan plens de pipes delicioses.
Mireu, mireu...
Els tallarem i els deixarem assecar i gaudirem de llargues tardes menjant pipes mentre mirem pel·lícules. Ens espera un estiu ben entretingut!!
dilluns, 4 d’agost del 2014
Fem adob verd
Amb la idea de provar coses noves i aprofitar el terreny de què disposem vam plantar un bancal de faves i trèvol amb l'objectiu de fer adob verd.
Ara l'hem segat perquè les faves ja havien florit i, com la terra és argilosa, esperarem uns dies per remoure-la. Ens espera una feina de les més dures.
Conèixer el moment idoni de la sega és important ja que mentre la planta no floreix es nodreix exclusivament amb la fotosíntesi. Amb la floració comença a alimentar-se dels nutrients de sòl. Per això és important segar-ho en aques moment.
Aquestes són unes de les moltes virtuts de l'adob verd:
- augmenta la fertilitat del sòl i en millora l'estructura perquè el drena amb les seves profundes arrels
- protegeix el sòl de les radiacions solars i de l'erosiò
- augmenta i protegeix la fauna útil i els microorganismes descomponedors de sòl
- aporten nitrògen al sòl perquè el sintetitzen de l'aire
Ara l'hem segat perquè les faves ja havien florit i, com la terra és argilosa, esperarem uns dies per remoure-la. Ens espera una feina de les més dures.
Conèixer el moment idoni de la sega és important ja que mentre la planta no floreix es nodreix exclusivament amb la fotosíntesi. Amb la floració comença a alimentar-se dels nutrients de sòl. Per això és important segar-ho en aques moment.
Aquestes són unes de les moltes virtuts de l'adob verd:
- augmenta la fertilitat del sòl i en millora l'estructura perquè el drena amb les seves profundes arrels
- protegeix el sòl de les radiacions solars i de l'erosiò
- augmenta i protegeix la fauna útil i els microorganismes descomponedors de sòl
- aporten nitrògen al sòl perquè el sintetitzen de l'aire
divendres, 1 d’agost del 2014
Fent conserva
Això de fer conserva sempre m'havia semblat una feina feixuga i pesada. En ple estiu posar-te als fogons, amb la calor... Buff!
I aquí estic, fent conserva! Amb gust i ganes, amb alegria de poder allargar la bona collita fins més ennlà de l'hivern!!
Gràcies a l'hort he canviat la perspectiva que tenia i ara puc reconèixer i agrair el treball que hi ha darrera d'un pot de conserva i també entendre la il.lusió amb què hom te'l regala.
Mireu quin goig
Subscriure's a:
Missatges (Atom)











