diumenge, 8 de gener del 2017

Desembre congelat

Aquest desembre ha estat boirós, hem estat quasi tots els dies sense veure el sol. Hi ha qui li troba poesia en aquest clima enterbolit (potser fins i tot jo), però, renoi, quan fa tants dies que l'astre rei es nega a escalfar-nos, quan són tants els matins fotocopiats de les tardes... Això no hi ha poeta que ho aguanti!! S'ha de fugir, s'ha d'anar a comprovar que hi és, s'ha d'experimentar la molèstia dels seus rajos als ulls, clucs de tanta grisor...

I com s'agraeix!! Fem quilòmetres perquè ens toqui unes horetes el Sol, per alimentar-nos amb la seva vitamina. Literalment sortim del núvol i, resignadament, hi tornem a entrar. Aquests dies s'ha escampat una foto ben ilustrativa que ho mostra:




Afortunadament, no hi ha mal que cent anys duri i justament el dia de reis, en contra dels pronòstics meteorològics, vam poder gaudir-lo sense haver de viatjar.

Quin regal!! Això sí que va ser un regal de Reis!!!

...

Som gent ferma aquí, a Ponent, resistents, forts i perseverants. Potser per això ja hi tornem a ser... Ja la tornem a tenir, la boira, però aquest cop gebradora, tant si ens agrada com si no.

Quina paciència!!!



Juliol

Sense adonar-nos-en hem arribat a l'estiu, hem passat el solstici d'estiu, ja hem cremat el que no volíem conservar a la foguera, ja han acabat el dies llarguíssims... ja tornem a retallar minuts de llum.

L'hort està en plena ebullició, tot creix ràpidament i bé, excepte la carabassonera, que enneula els carabassonets i no tiren. Segur que s'espavilaran i en tindrem per regalar!

El gessamí ha començat a florir, la madreselva fa dies que ens perfuma, les roses noten la calor i no duren gens tallades (ho deixaré per més endavant això de fer poms de flors)... ens ha sorprès una mata que no sabíem què era amb unes margarides precioses.

I així, entre flors i aromes ha transcorregut la resta de l'estiu i, una altra vegada sense adonar-nos-en, em entrat a l'hivern...