Aquest és un nou projecte familiar. Hem llogat un hort urbà a la ciutat de Lleida i el treballarem entre el meu marit i els nostres dos fills. En aquest blog hi deixarem la nostra experiència tot sovint. Esperem que us agradi!
diumenge, 26 d’abril del 2015
Faves
Ja hem pogut tastar les faves... I què voleu que us digui? Doncs que són boníssimes, que no tenen res a veure amb les que he menjat fins ara!
Les faves han de ser un gran aliment perquè la natura les ha protegit amb un llit de cotó. Quan tries faves te n'adones de la seva delicadesa i quan investigues sobre les seves propietats, de la seva importància. Realment la natura les ha posat entre cotons perquè s'ho mereixen.
Vegem algunes de les seves propietats: contenen una vitamina que s'anomena tiamina i que actua disminuint la necessitat de sucre de l'organisme. També contenen vitamina K i fósfor que ajuden a tenir uns ossos mės forts fixant-hi el calci.
A la seva composició hi trobem, també, proteīnes d'alt valor nutritiu que, combinades amb una mica de pa integral, poden substituir la proteïna animal en un àpat.
Mireu, mireu...
dimecres, 15 d’abril del 2015
Carxofes
La primera collita de primavera han estat tres precioses cartxofes que es convertiran, juntament amb alguns bolets que nosaltres mateixos vam trobar al bosc, en un deliciós arròs.
Mireu què bonica és la carxofa. És com una flor. Preciosa per fora i deliciosa per dins. Les seves capes més dures amaguen el seu cor, tendre i ple de bones propietats. La seva tija forta també amaga un interior boníssim i tantes vegades llençat a les emcombreries per ignorància. No ho torneu a fer mai més!!
Que arribi en aquest temps, desprès de l'hivern, quan d'alguna manera reneixem, ens ve més que millor perquè una de les seves propietats és la de disminuir els nivells de colesterol en sang (tant perquè incrementa la seva eliminació, com perquè en disminueix la seva producció), a banda d'ajudar a netejar el fetge de substàncies tòxiques, bactèries, pesticides...
Un regal per al cos i per a la vista. Mireu quins verds, són preciosos...
Mireu què bonica és la carxofa. És com una flor. Preciosa per fora i deliciosa per dins. Les seves capes més dures amaguen el seu cor, tendre i ple de bones propietats. La seva tija forta també amaga un interior boníssim i tantes vegades llençat a les emcombreries per ignorància. No ho torneu a fer mai més!!
Que arribi en aquest temps, desprès de l'hivern, quan d'alguna manera reneixem, ens ve més que millor perquè una de les seves propietats és la de disminuir els nivells de colesterol en sang (tant perquè incrementa la seva eliminació, com perquè en disminueix la seva producció), a banda d'ajudar a netejar el fetge de substàncies tòxiques, bactèries, pesticides...
Un regal per al cos i per a la vista. Mireu quins verds, són preciosos...
dissabte, 4 d’abril del 2015
El reg d'enguany
Ja fa uns mesos que el Jaume ha anat substituint el reg per microtub pel de goteig. L'experiència ens ha demostrat que regava massa i, com que la terra ja és prou argilosa, hi havia massa humitat.
El que valoravem del reg per microtub és que es pot moure i atançar a la planta o allunyar, segons interessi, en contra del de goteig, que s'ha de plantar a la vora del forat i es limita més la plantació. Per superar això el Jaume ha posat una extensió al tub amb una mànega flexible i, d'aquesta manera, es pot moure tot el tub de reg, si convé.
Ja veieu que l'hort és un laboratori d'experiment, i no només vegetals!!
Us deixo una foto que ho ilustra.
El que valoravem del reg per microtub és que es pot moure i atançar a la planta o allunyar, segons interessi, en contra del de goteig, que s'ha de plantar a la vora del forat i es limita més la plantació. Per superar això el Jaume ha posat una extensió al tub amb una mànega flexible i, d'aquesta manera, es pot moure tot el tub de reg, si convé.
Ja veieu que l'hort és un laboratori d'experiment, i no només vegetals!!
Us deixo una foto que ho ilustra.
divendres, 3 d’abril del 2015
Ja és primavera a l'hort
I les plantes i les herbes ho mostren augmentant el seu ritme de creixement.
Ara és el moment de plantar, tenim molta feina a fer. Triar tomàquets, aubergínies, pebrots, carabassons, cogombres, apis, bledes... Intentarem evitar errades de l'any passat com, per exemple, fer tomàquets raf. Enguany farem cor de bou a veure si vam millor. També m'agradaria posar carabassons rodons, que vam molt bé per fer farcits, i pebrots de morro gros, del piquillo i del padrón.
Pel que fa a les aromàtiques i a les flors enguany en farem un bancal, les posarem totes juntes excepte el romaní i dos espígols que custodien l'entrada a l'hort a banda i banda, i les útils alfàbregues repartides entre les hortalisses.
L'any passat, com sabeu, vam fer girasols, síndries i melons. M'agrada fer altres coses a banda de les hortalisses i les verdures. Enguany hem plantat dues parres, una de moscatell i l'altra de red glove. Ens agradaria plantar, també, panís per fer crispetes i, de moment, ja tinc unes petites plantes de cacauets preparades per transplantar a l'hort. Vaig comprar cacauets en cru, dels que venen com aliment de lloros, i els vam fer germinar a casa. Després, com l'any passat vam fer amb les pipes, els vam sembrar i ara que tenen la planteta ja estan a punt d'instal·lar-se a l'hort. Observeu a la foto què bé es veu el cacauet obert d'on li surt la nova planta.
Aquest és, a grans trets, el nostre projecte per aquesta nova temporada.
Ja és primavera!! Comença la temporada!!!
Ara és el moment de plantar, tenim molta feina a fer. Triar tomàquets, aubergínies, pebrots, carabassons, cogombres, apis, bledes... Intentarem evitar errades de l'any passat com, per exemple, fer tomàquets raf. Enguany farem cor de bou a veure si vam millor. També m'agradaria posar carabassons rodons, que vam molt bé per fer farcits, i pebrots de morro gros, del piquillo i del padrón.
Pel que fa a les aromàtiques i a les flors enguany en farem un bancal, les posarem totes juntes excepte el romaní i dos espígols que custodien l'entrada a l'hort a banda i banda, i les útils alfàbregues repartides entre les hortalisses.
L'any passat, com sabeu, vam fer girasols, síndries i melons. M'agrada fer altres coses a banda de les hortalisses i les verdures. Enguany hem plantat dues parres, una de moscatell i l'altra de red glove. Ens agradaria plantar, també, panís per fer crispetes i, de moment, ja tinc unes petites plantes de cacauets preparades per transplantar a l'hort. Vaig comprar cacauets en cru, dels que venen com aliment de lloros, i els vam fer germinar a casa. Després, com l'any passat vam fer amb les pipes, els vam sembrar i ara que tenen la planteta ja estan a punt d'instal·lar-se a l'hort. Observeu a la foto què bé es veu el cacauet obert d'on li surt la nova planta.
Aquest és, a grans trets, el nostre projecte per aquesta nova temporada.
Ja és primavera!! Comença la temporada!!!
Subscriure's a:
Missatges (Atom)







