dilluns, 23 de març del 2015

Adob verd. Resultats

L'esforç de l'estiu ha tingut recompensa, el bancal que vam preparar amb lleguminoses i trevol ens ha donat unes cols i bròquils espectaculars. Han estat, amb diferència, les mates més guapes dels voltants.

L'hort, a l'hivern, s'alenteix tant que sembla que es pari definitivament, però és més fructífer del que em pensava. Aquest any nomès he anat al mercat a buscar fruita i alguna verdura (per variar). Hem menjat el de l'hort. És el primer any que no compro mongeta verda, ja que en vaig fer uns pots en conserva.

Una de les verdures que he comprat i que la propera temporada plantaré són les borratges, que m'han agradat mės que les bledes.

Dóna molta satisfacció fer les teves pròpies verdures, el teu propi menjar. A casa, des que tenim l'hort que mengem més verdura i, a més, ens agrada més. També puc dir que la resta del menjar que consumim també és de més bona qualitat. És un sentiment d'estar més aprop de la terra, de la natura, de la vida en general.

Us deixo una imatge ben bonica dels colors de l'hivern a casa.

D

diumenge, 22 de març del 2015

L'hivern als bancals

Com ja vaig avançar a l'anterior entrada, les plantacions d'hivern han estat espinacs, cols, broquils, brocolis, cols de Bruseles, esqueroles de cabell d'angel, alls, cebes, alls tendres, carxofes, faves i pésols. La darrera adquisisió han estat dues parres, que ja tinc ganes de veure-les encaramades per la tanca i dues plantes d'espígol que donen la benvinguda.

L



dilluns, 2 de març del 2015

Plantacions de tardor

Arribat el setembre la vida familiar, laboral i escolar s'acceleren amb l'inici del curs escolar i la dedicació a l'hort (almenys pel que a mi respecta) s'alenteix. Ja no hi ha tantes estones lliures i just trobo algun moment en cap de setmana.

Tot i això l'hort no para i segueix a ple rendiment.

Encara collim carabassons, aubergínies i pebrots! Les mongeteres estan atacades per l'aranya roja i els remeis que apliquem no acaven de funcionar. Les pastanagues han sortit boníssimes i estic fent uns brous amb la resta d'hortalisses molt nutritius.

Les noves plantacions són cols, bròquils, cols de Bruseles, espinacs i alguna mena d'enciam i escaroles. També hem plantat maduixeres.