Cada cop que hi anem ens trobem una sorpresa.
Aquest és un nou projecte familiar. Hem llogat un hort urbà a la ciutat de Lleida i el treballarem entre el meu marit i els nostres dos fills. En aquest blog hi deixarem la nostra experiència tot sovint. Esperem que us agradi!
dimarts, 24 de juny del 2014
Els indesitjats
Les malalties són, sens dubte els visitants més temuts i indesitjats de l'hort, però tambè una oportunitat per saber què està passant.
Hem tingut pugó, que hem eliminat amb aigua i sabó de potasa. Quan l'insecte es mulla amb el preparat es neteja d'una protecció que tė contra els rajos del sol i es crema.
També ens han visitat el mildiu i la cendrosa, que són dos fongs. El primer ens ha atacat la sindriera i al roser els dos. L'hem combatut amb un tractament fet amb una barreja de sofre i coure dissolt en aigua. Ho hem aplicat als quinze dies de la primera aplicació i ho repetirem al mes.
Haurem d'evitar que les fulles es mullin, però la pluja no la podem evitar...
Hem hagut de continuar fent marxar les formigues amb aigua i vinagre.
Sofre i coure:
El roser amb el mildiu i la cendrosa:
Hem tingut pugó, que hem eliminat amb aigua i sabó de potasa. Quan l'insecte es mulla amb el preparat es neteja d'una protecció que tė contra els rajos del sol i es crema.
També ens han visitat el mildiu i la cendrosa, que són dos fongs. El primer ens ha atacat la sindriera i al roser els dos. L'hem combatut amb un tractament fet amb una barreja de sofre i coure dissolt en aigua. Ho hem aplicat als quinze dies de la primera aplicació i ho repetirem al mes.
Haurem d'evitar que les fulles es mullin, però la pluja no la podem evitar...
Hem hagut de continuar fent marxar les formigues amb aigua i vinagre.
Sofre i coure:
El roser amb el mildiu i la cendrosa:
dilluns, 9 de juny del 2014
La primera collita
Per fi ha arribat el dia mės esperat: collir.
Les primeres han estat les rabanetes, seguides dels enciams.
Mireu quin goig fan! I el gust... Boníssim!!!
Les primeres han estat les rabanetes, seguides dels enciams.
Mireu quin goig fan! I el gust... Boníssim!!!
Subscriure's a:
Missatges (Atom)







