dimarts, 24 de juny del 2014

Els indesitjats

Les malalties són, sens dubte els visitants més temuts i indesitjats de l'hort, però tambè una oportunitat per saber què està passant.

Hem tingut pugó, que hem eliminat amb aigua i sabó de potasa. Quan l'insecte es mulla amb el preparat es neteja d'una protecció que tė contra els rajos del sol i es crema.

També ens han visitat el mildiu i la cendrosa, que són dos fongs. El primer ens ha atacat la sindriera i al roser els dos.  L'hem combatut amb un tractament fet amb una barreja de sofre i coure dissolt en aigua. Ho hem aplicat als quinze dies de la primera aplicació i ho repetirem al mes.

Haurem d'evitar que les fulles es mullin, però la pluja no la podem evitar...

Hem hagut de continuar fent marxar les formigues amb aigua i vinagre.

Sofre i coure:


El roser amb el mildiu i la cendrosa:


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada