El producte més bo d'aquesta temporada, sens dubte, per a mi és el pèsol. A més, no l'ataquen les plagues. Ui! Aquesta afirmació no té fonament científic, que ningú no se la cregui, només és la nostra experiència.
El que vull dir ės que m'ha sorprés el contrast entre la visual fragilitat de la planta, ja que té les fulles primes i delicades, i la seva fortalesa per no agafar plagues.
La finura del pèsol continua a la boca: cru, saltejat, estofat, acompanyat amb carxofes i faves, els seus veïns de temporada...
Em passaria estones llargues desgranant-los i precisament és el que penso fer de cara a la propera temporada: plantar-ne el doble!!
I no puc continuar sense anomenar allò que no es veu, les seves propietats. És un excel.lent nutrient ja que és ric en proteïnes, revitalitza l'organisme, ajuda en la formació i regeneració de teixits...
Respirem, que encara n'hi ha més.
Són rics en vitamina C, la qual cosa preveu infeccions ja que actua sobre el sistema inmunològic millorant les defenses.
A més, tenen un alt contingut en fibra i en betacarotens, netejen els budells i regeneren la mucosa que els recobreix. D'aquesta manera l'absorció de les substàncies nutritives que porten els aliments serå més intensa.
I ara, qui s'atreveix a rebutjar aquestes fantàstiques boletes verdes?


Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada